Archief 2022
Hieronder vind je de presentaties van de VvRr Najaarsbijeenkomst ” Duurzaamheid in de reclame 2.0″. Deze vond plaats op 3 november 2022 bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) in Den Haag.
- Fleur Severijns & Ouiam Zirar (senior medewerkers toezicht bij de ACM) – ACM toezicht op duurzaamheidsclaims, stand van zaken
- Selmer Bergsma (advocaat De Brauw Blackstone Westbroek) – Duurzaamheidsclaims als nieuwe buitencategorie binnen de reclame
- Yannick van den Berg (onderzoeker Universiteit van Amsterdam) – Van consumentenkeuze naar consumentengewoontes: duurzaamheid en reclame
- Marius Gottlieb (o.a. reclamemaker bij WeFilm) – Een perspectief van een reclamemaker
Hieronder vind je de presentaties van de VvRr Voorjaarsvergadering “Virtuele realiteit – ethische en juridische dilemma’s”. Deze vond plaats op 5 april 2022 bij Deloitte Digital in Amsterdam
- Metaverse – een impressie
- Edith Smit (hoogleraar Persuasion and Consumer Empowerment, UvA, Faculteit Maatschappij- en Gedragswetenschappen) – Onderzoek “Towards AI Transparency in Brand-Based Communication – Evidence for Better Policymaking”
- Jetse Sprey (advocaat bij Jetse Sprey, Versteeg Wigman Sprey advocaten) – NFTs: een korte introductie van de juridische aspecten.
- Boris Stalpers (advocaat bij Avant Advocaten) – Een verborgen casino in je telefoon.
- Ron Lamme (advocaat bij Le Poole Bekema) – Reclame, sponsoring en product placement in games en de metaverse.
- Martijn Poulus (legal counsel en advocaat bij DDMA) – Werkt zelfregulering nog in the metaverse?