Archief 2024
Najaarsbijeenkomst 16 oktober 2024
Op woensdag 16 oktober organiseerde de VvRr haar Najaarsvergadering met als titel “GenAI en Reclame: Creativiteit, Wetgeving en Toekomstperspectieven”.
Met de komst van GenAI zijn er in de reclamewereld belangrijke veranderingen. Tijdens onze bijeenkomst “GenAI en Reclame: Creativiteit, Wetgeving en Toekomstperspectieven” verkennen we de invloed van GenAI op het reclameproces. U krijgt inspirerende voorbeelden te zien van hoe GenAI creatieve processen kan transformeren en wat de juridische en ethische implicaties hiervan kunnen zijn.
Presentaties
-
-
- Creative automation: het makersperspectief vanuit de maker, Diederik Veelo (Chief Innovation Officer & Partner bij Ambassadors)
- AI, auteursrecht, portretrecht, deepfakes, transparantie, Dirk Visser (Partner bij Visser Schaap & Kreijger / Hoogleraar Universiteit Leiden)
- The Consumer Protection Roots of the AI Act, Catalina Goanta (Universitair hoofddocent Universiteit Utrecht)
- Wat mag in een hyper-gepersonaliseerde wereld van reclame?, Allisha Hosli (Junior Legal Counsel DDMA)
- Een filosofische blik, Marijn Sax (Universitair docent Intituut voor Informatierecht, Universiteit van Amsterdam).
-
Voorjaarsvergadering 5 juni 2024
Op woensdagmiddag 5 juni 2024 werd de VvRr voorjaarsvergadering met als thema “It wasn’t me. Aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid in het reclamerecht” gehouden op het kantoor van Hoogenraad & Haak in Amsterdam.
Hieronder vindt je de handouts van de presentaties:
- Aansprakelijkheid van verschillende actoren in het reclamerecht, Paul Verbruggen (hoogleraar privaatrecht, Tilburg University)
- Influencermarketing anno 2024, van wildwest naar volwassenheid, over compliance, verantwoordelijkheden en aansprakelijkheid, Willem Leppink (advocaat bij Ploum)
- Zijn platforms aansprakelijk voor hun advertentiediensten?, Christiaan Alberdingk Thijm (advocaat bij bureau Brandeis)